Latvijas žurnālistika

Droši vien, ka šis nav nekas jauns un oriģināls, tomēr jūtu, ka jāpastāsta man Tev pirmssvētku noskaņās par Latvijas žurnālistikas kvalitāti un jāpauž aizdomas – kas šeit vispār notiek ar šo tēmu. Tātad stāsts ir sekojošs.

Šodien mēs palaidām gaisā ziņu par AERODIUM produktu – ūdeni HAPPY UP, kuru nupat esam laiduši klajā sadarbībā ar NP Foods.Viss jauki un pozitīvi. Un nupat – 3 minūtes atpakaļ man zvana no Latvijas Televīzijas – raidījums “Vārds uzņēmējam” un piedāvā uzstāties raidījumā. Nodomāju – va vellos – labs, aizies ziņa un cilvēki uzzinās par jauno produktu un tā. Es saku – jā, labprāt! Un seko grāvējpiebilde – bet tas ir maksas pakalpojums :) Ko lai saka?

Laikam pat nav vērts par to tik ļoti uztraukties, vien pats jūtu, ka uzticamība mediju videi iet mazumā un pēc šādiem piedāvājumiem labāk neslēdzu TV iekšā vispār :) Latvijā.

Padod ziņu saviem draugiem:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • draugiem.lv
  • TwitThis

18 komentāri


  • :) LTV ir pilns ar tā sauktajiem televeikaliem – ļoti savdabīgi “raidījumi relikti”, kas pelna iztiku filmējot komercsižetus. Un par žurnālistiku šajā gadījumā var arī nesatraukties, jo tie nav žurnālisti – vienkārši tāds “biznesa modelis”.

  • Man liekas, kas līdzīgs bija arī ar ArtBag pēc kāda pasākuma :) . Tomēr ir jāatceras, ka tie ir komercraidījumi, kur ar žurnalistiku ir mazāks sakars, kā piemēram ziņu raidījumiem – 900“, Panorāma, …
    Ja nemaldos tas pat saucās kā “veikala skatlogs” vai kaut kā tā.

  • hei..mums arī zvanīja no “Rīta kafija” vai tamlīdzīgi un teica, ka pat uzaicināšot uz studiju, kā arī atbraukšot un biroju safilmēšot un DVD iedošot :) – bet arī maksas pakalpojums :(

  • trakākais, ka tas netiek nodalīts – viss tiek pasniegts žurnālistikas mērcē :D ko vispār runāt – man liekas, ka tas ir nonsenss :)

  • Šeit viņi pielieto “Ja Muhameds neiet pie kalna….” metodi – tas ir viņu darbs čekot līdzi jaunus produktus un piedāvāt maksas publicitāti. Dažos gadījomos tas nostrādā tā, ka jaunais uzņēmējs padomā: “O! Ja jau man piezvana un piedāvā – kāpēc nē?”, bet šajā gadījumā uzrāvās uz Tevis un Tu uzrakstīji blogā. :)

    Citiem vārdiem sakot – paši vien mēs veicinam šādas žurnalistikas izaugsmi, jo diez vai viņi zvanītu, ja tas nedotu panākums (ienākumus) viņu raidījumam…

    • Metodes var būt daudz un dažādas, šī drīzāk ir sistēmātiska pieeja, kurā žurnālists nekad nezaudē, jo viņš IT KĀ ir sabiedrības pusē un IT KĀ cīnās par sabiedrības interesēm.

  • pirms šiem raidījumiem ir paziņojums, ka tas ir Televeikala skatlogs (tb apmaksāts raidlaiks). Vai to teikt zvanot “upurim” jau ir katra konkrētā zvanītāja sirdsapziņas jautājums.

  • Tiem, kas mediju mērcē kūļājas, tas nav nekas neparasts. Reklāma ar žurnalistiku ir tik cieši sauagusi, ka grūti atdalīt šos Siāmas dvīņus. Skumji, bet fakts. Uztver to kā normu. Diemžēl.

  • Ja es nekļūdos iespēja iekļūt LNT ziņu sadaļā Nacionālais uzņēmējs, vai kā viņiem to sadaļu sauca maksāja kaut kādu pusotru štuku…

  • Labi, sūds ar tiem reklāmistiem.. Toties tagad zinu par jauna produkta esamību :)

  • Drukātajos medijos, piemēram, uztura bagātinātāju kontekstā vispār var aizmirst par reāli analītisku informāciju ar žurnālista inputu. Visi kā viens – reklāmraksti. Gan smalkajos žurnālos, gan lētajās avīzelēs. Tas pats internetā. Katru nedēļu saņemam piedāvājumus “sagatavot” informāciju par veselīgu dzīvesveidu. Ja nepaņemam, pēc tam redzam, ka konkurenti ir paņēmuši :)

    • Good point, es arī būtu atsēdies, bet jārēķinās, ka informācija, kas saisīta ar patēriņa preci (nevis kādu politiski-sociālu aktivitāti) tomēr ir mazāk žurnālistika un vairāk sižets ar potenciāli PR ietekmi.

  • Paldies, ka uzrakstījāt

    Šādi raidījumi no sabiedriskās televīzijas būtu jāizskauž vispār – visi skatlogi, sponsorēšanas, barteri u.c. Nepieciešama skaidra finanšu/resursu pārvalde un atklātība.
    Rakstiet NEPL un LTV sūdzību + publicējiet atbildīgos + rosiniet diskusiju LŽA un LŽS publicējāt!

  • Ir pagājis gads. Vai Happy up vēl tiek ražots? Es to nekad neesmu redzējis.

pievieno savu komentāru