Astotā diena Šanhajā

Ņihau mā! Lēnām apgūstu valodu. Jo vairāk iedziļinos vietējā kultūrā, jo vairāk jūtu, ka jāsāk mācīties valoda. Un jo ātrāk, jo labāk. Jo saskare ar vietējiem ķīniešiem aug augumā – telefona zvani, tikšanās, epasti – tas viss liek iespringt. Vakar gan bija brīvdiena, bet šodien, kad rakstu – diena bija līdz šim saspringtākā, kāda bijusi šajā komandējumā. Bet nu par šodienu rīt, bet šodien par vakardienu.Vakardiena – brīvdiena Šanhajā un arī Rīgā, tikai ne EXPO tēmā. Darbi notika un mans viens no lielākajiem un satraucošākajiem notikumiem bija pirmā ieplānotā tikšanās ar augsta līmeņa vadības pārstāvi no LUFTHANSA – konkrēti mārketinga menedžeri, kurš atbild par visu Ķīnas tirgu. Attiecīgi sagatavojos, lai gan daudz no iepriekš sagatavotajiem materiāliem jau bija menedžera rīcībā, bet beidzot bija iespēja tikties. Lai gan tā bija brīvdiena, saņēmām īpašu zvanu sestdien, ka būs tikšanās vakar. Tas nozīmēja, ka tikšanās būs un tā ir svarīga abām pusēm. Tā nu mēs noliktajā laikā bijām noliktajā vietā – biznesa rajonā kafejnīcu kvartālā, kur saulainā dienā runājām par nopietnām lietām.

Jāsaka, ka šī tikšanās mani apgaismoja par to, kā lietas notiek Šanhajā mārketinga, reklāma, PR un citās ar komunikāciju saistītās jomās. Pēc šīs sarunas sapratu, kādi papildus soļi jāveic, lai iekļautos šeit valdošajos vējos un panāktu rezultātu. Konkurence ir liela, taču mūsu piedāvājums ir īpašs un tāpēc ir interese no visām pusēm. Jaunā mārketinga paradigma Ķīnā ir dzīvāka kā jebkur citur – tirgus dalībnieki saprot, ka lēnām, bet nenovēršami paradumi un mediju patēriņš mainās un ir jāveic attiecīgas korekcijas mārketinga domāšanā. Ķīnā ir svarīgi būt redzamam ielās – tāpēc nepārsteidz LCD ekrānu noklājums  metro stacijās, taksometros, lifta kabīnēs un visur, kur vien iespējams pievilkt elektrību. Metro stacijās LCD ekrāni ir īpaši iespaidīgi un īpaši daudz. Ja esi redzēts ielās, tad Tev ir daudz vieglāk valdīt piemēram sociālajos tīklos. www.renren.com ir vadošais sociālais tīkls, kurā notiek lietas. Un kā man saka informēti avoti – atdeve ir daudz lielāka kā klasiskajās shēmās. Bet – arī resurss aiziet menedžējot un radot saturu. Ceturtdien ir tikšanās ar vienu no online aģentūrām, lai apspriestu mūsu stratēģiju lokāli sociālajos medijos, izmantojot jau esošu Klientu datu bāzes, lai iekustinātu Latvijas paviljona atpazīstamību. Ziņošu attiecīgi piektdien, kā veiksies šajā jomā. Gatavojos.

Saruna ievirzījās profesionālā sliedēs un kādas 2 h apspriedām iespējamo sadarbību. Priecēja tas, ka mūsu paviljons tika novērtēts jau kārtējo reizi kā wow! Tas tiešām ir gods valstij un tas patiesi iedvesmo. Pēc sarunām vienojāmies par sadarbību un salikām darba plānu, kuru šobrīd arī realizējam. Tikšanās, idejas, saskaņošanas – tā jau ir klasika, bet pa lielam šķiet, ka spējam darboties globāli un tas rada pārliecību par mūsu spējām. Mēs esam vienā līmenī ar citiem. Nav nekāda pašslavināšana, bet tiešām novērtējums no profesionāļiem. Redzēs, kā ies smadzeņu vētrā, bet es nešaubos, ka nonāksim pie laba risinājuma.

Vēl pārrunājām dažādas pieredzes dažādās valstīs, par kultūru atšķirībām, par šo un to. Un tad jau devāmies katrs savās gaitās. Es uz mājām – apstrādāt jauniegūto informāciju, sagatavot jaunas prezentācijas, izsūtīt tās, komunicēt par jaunumiem. Jo komunikācija šeit notiek zibenīgi – nav jāgaida dienas uz atbildi. Līdzīgi kā Maskavā – mans draugs strādā mārketingā tur un saka, ka viss notiek mirklī – ir ideja, ir lēmums un pēc 2 dienām viss gatavs. Patīk man šis ātrums. Kad Latvijā tā varētu būt? Varbūt jau ir?

Padod ziņu saviem draugiem:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • draugiem.lv
  • TwitThis

2 komentāri


pievieno savu komentāru