118 jeb pilsētu mārketings un darba diena EXPO

Šī diena sākās jau vakar, kad atkal iegriezos iecienītajā kūkotavā, paņēmu iecienīto apelsīnu-jasmīna tēju un devos mājās. Patiesībā bija viena tikšanās, kas apstākļu sakritības dēļ notiks Makao, tāpēc daudz nedomājot pieņēmu lēmumu doties arī uz Honkongu. Un tā iepriekšējais vakars pagāja plānojot došanos uz HK. Labā ziņa ir tā, ka Spring Airlines – Ķīnas zemo cenu aviolīnija – nupat kā atklājusi maršrutu uz Honkongu. Tāpēc daudz nedomājot izvēlējos lidot uz turieni, nevis braukt ar vilcienu – kas ir parastā prakse – tādējādi ietaupot daudzas stundas ceļā. Filmas AMAIJA (links pieejams reģistrētiem Ir.lv lietotājiem) iespaidā jau biju nobriedis un ieinteresēts turp aizdoties – pēc brīnišķīgajiem skatiem, kas paveras no pacēlāja kabīnes ar stikla grīdu. Tādējādi pilsētu mārketings lieliski nostrādā – vilinot cilvēkus iegriezties dažādās pilsētās un apskatīt tās.

Mans spilgtākais pilsētu mārketinga piemērs un viens no labākajiem pilsētu baudījumiem bija Roma pagājušajā gadā,  kad noīrēju Vespu un devāmies izbraucienā par slavenajām Romas vietām – gluži kā Romas Brīvdienās. Tas bija patiešām kaut kas  - labākais piedzīvojums svešā pilsētā. Iesaku katram noskatīties filmu un doties šādā romantiskā izbraucienā (tajā laikā es vēl neblogoju, bet ja blogotu – noteikti būtu uzrakstījis par šo piedzīvojumu). Vēl protams var noskatīties Fellīni “Roma” – arīdzan iedvesmo. Labi palika, šo atceroties :) Un kā mēs visi zinām – pēc Romas Brīvdienām sākās Romas popularitāte pasaulē – līdz tādiem paradoksiem, ka pie Trevi strūklakas nevar tikt tuvumā pat naktī. Lūk, kāds mārketings.

Lai vai kā – biļeti nopirku diezgan ātri. Un pēc tam sāku meklēt palikšanas iespējas HK, kas nemaz nav tik viegli – kā izrādās. Protams, ka hoteļi ir, taču tie lielākoties ir pilni un nav paši izdevīgākie. Tā meklējot, uzdūros lieliskam servisam AsiaRooms. Tas arī atrisināja neskaidros jautājumus un deva iespēju kā saka visu saprast. Vēl gan neesmu neko izvēlējies, bet šodien vai rīt to izdarīšu. Vēl esmu atradis velo nomas iekš HK – jo šķiet, ka ar velo būs vislabākā tikšana uz visām vietām, kur varētu vēlēties nokļūt. Tāpat mēģinu domās sastādīt vietas, ko gribētos redzēt – vēl joprojām spēkā konkurss par ieteikumiem – varbūt kāds zin kādu klusu šķērsieliņu ar funky vietām ? Esmu lasījis, ka šeit ir visvairāk Michelin restorānu un daudzi no tiem ir pieņemami arī vidusslānim. Gaidu ieteikumus un padomus šajā sakarā. Paldies jau iepriekš tiem, kas atsauksies.

Vēl naktī izdarīju kļūdu, pasūtot McDonalds piedāvājumu ar piegādi. To gan nevajadzēja, bet mūžu dzīvo un mūžu mācies.

Un tā pienāca rīts un es sēžu Latvijas paviljonā un gaidu mediju uzraugu vizīti. Vēl šodien mums ir ieplānota lielā darbinieku sapulce par tēmu – Latvijas Nacionāla diena un vēl dažas citas mazākas sapulces. Tā mēs gatavojamies.

Kamēr ēdam pusdienas, ir ieradušies Prezidenta kancelejas cilvēki, kas saskaņo visu programmas norisi Latvijas Nacionālajā dienā EXPO un norises paviljonā. Jāsaka, ka vienas dienas norises ir izplānotas sīki un smalki un kopā viss šai vienai dienai veltītais dokuments aizņem 12 A4 lapaspuses.

Vienīgā iespēja izvairīties no arvien pieaugošā cilvēku skaita, kas sarodas paviljona abos birojos, ir uzlikt austiņas un ļauties The Chemical Brothers jaunākajam ģeniālajam veikumam “Further“. Sāku ar “Escape Velocity” šodien. Vēl iesaku “Brothers gonna work it out“. TOP 1 nenoliedzami ir klasiskais “Exit planet dust“. Lai pilnībā izbaudītu brāļus, iesaku apmeklēt kādu LIVE koncertu (Rīgas koncerts 2008. gadā bija w000000w!!!!) vai vismaz festivālu – šogad to izdarīju un jūtos fan-tas-tis-ki.

Kas man darbā aktuāls – Latvijas paviljona izsole pēc Pasaules EXPO izstādes. Katram būs iespēja iegūt unikālo paviljonu un turpināt to darbināt. Izsole notiks 30. novembrī, izsoles sākum cena – EUR 1 000 000. Kādam ir interese? Skatāmies šo linku.

Tikko arī bija interesanta tikšanās ar režisori Dzintru Geku un Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētāja vietnieci Daci Bucenieci, kā arī 17 valstu mediju uzraugiem un žurnālistiem. Noprezentēju Latvijas paviljonu godam. Nekad nebiju uzstājies tik daudznacionālajai auditorijai – sapnis ir piepildījies (jā – ir man tāda indeve – strādāt plašāk un starptautiski).Stāsti par Latviju daudznacionālai auditorijai

Latvijas dienai veltītā darbinieku sapulce norisinājās veiksmīgi. Galvenā diskusija izvērtās par tēmu – kā ģērbties? LR Ārlietu ministrijas speciālists Egīls Dzelme – ar 12 gadu pieredzi protokola lietās – pastāstīja, kā ir pieņemts ģērbties šādās reizēs un viss noskaidrojās. Pēc sapulces ir sajūta, ka viss ritēs kā pa diedziņu. Savukārt es kopā ar mūsu fotogrāfu Reini nodrošināsim operatīvas ziņas no Latvijas dienas pasākumiem sociālajos tīklos un medijos.Paviljona darbinieku sapulce pirms Latvijas Nacionālās dienas EXPO

Vārds pa vārdam un diena tuvojas noslēgumam. Izgājām ielās, uzēdām un esam mājās. Iziešu vēl ielās pēc kādām minūtēm satikties ar latviešu uzņēmējiem, kas izmanto Latvijas paviljonu sadarbības veicināšanai ar saviem ķīniešu partneriem. Te Jāņa Ošleja piemērs. http://www.vimeo.com/15983937Tā nejauši aizstaigāju līdz Bundam – nebiju sen bijis. Tur viss pa vecam – mājas vietās un pilns ar cilvēkiem. Protams – arī ielu tirgotāji, kas piedāvā visu – sākot ar skrituļslidām un beidzot ar hašišu, marihuānu un lady massage :D

Te dažas mazās lietas, kas palika atmiņā:

- ķīnietis nekad neteiks nē, pat ja nesapratīs ko no viņa prasa
- restorānā apkalpotājs vienmēr piedāvās dārgāko izvēli
- lai kompakti pateiktu domu, ķīnietim vajag vairāk vārdus kā rietumniekiem – lost in translation pieredze ikbrīd
- visvieglāk pārsteigt ķīnieti, pasakot, ka Tu nerunā angļu valodā

Padod ziņu saviem draugiem:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • draugiem.lv
  • TwitThis

2 komentāri


pievieno savu komentāru